петък, 3 април 2009 г.

Self-what

Дните ми напоследък са много неопределими. Има дни, в които съм заредена с ентусиазъм и се случват интересни неща, но има и дни, в които се чувствам в безтегловност и старите навици на сигурност и ежедневие, свързано с офисна работа, се обаждат. Тогава се осланям единствено на вътрешния ми барометър, който сочи "Удовлетворение" на max, макар и нещата да не стават бързо... Започнах реализирането на една моя отколешна идея за изработка на рисувани дървени сандъци по мой дизайн. Голяма тръпка е измислянето на всеки детайл, дизайн, цвят, техника... като се остави настрана споменатото чувство на безтегловност от факта, че се намирам на нова и непозната територия, всичко това е много вълнуващо!

Слава Богу, насред традиционното мислене, се намират близки хора, които не ме смятат за странна птица, поради факта, че оставих сигурна и добре платена работа и се занимавам с неща, които ме радват и даже искам да започна да изкарвам пари от това. Затова страшно се изкефих, когато прочетох статия точно за моя случай, изпратена ми от приятеля ми от маркетинга на мултинационална компания, за който писах тук наскоро. Най- общо става дума за това как във време на криза хората мобилизират това, което имат - материално и нематериално, за да си набавят доход и да вървят напред. По-долу следва откъс от нея:

"SELLSUMERS" - IF SAVING IS THE NEW SPENDING, THEN SELLING IS THE NEW SAVING
In many of our previous monthly briefings and annual reports, we’ve highlighted consumers who no longer just, well, consume, but actually create, participate and contribute. Now, the economic recession is 'helping' to spread this ever-evolving trend among cash-strapped ordinary consumers. Expect plenty of novel ways for consumers to make some money on the side.

SELLSUMERS: Whether it’s selling their insights to corporations, hawking their creative output to fellow consumers, or renting out unused assets, consumers will increasingly become SELLSUMERS, too. Made possible by the online revolution’s great democratization of demand and supply, and further fueled by a global recession that leaves consumers strapped for cash, the SELLSUMERS phenomenon is yet another manifestation of the mega-trend that is 'consumer participation'.

SELLSUMERS' staying power is considerable for a number of reasons:

Being in control of one's destiny Human beings forever fantasize about control, about being in charge. SELLSUMERS represents the unlocking of these existing needs and wants in a new way; being one's own boss, even if it's only for three hours a week, is just too tempting to forego.


Experience rules For decades, people in mature consumer societies have been trained to become experts in business, marketing and advertising (read: to see through the BS and to understand the underlying workings of being marketed to). The business of business has become something that interests producers and consumers alike. No wonder SELLSUMERS are confident enough to try their hand at (tiny) businesses of their own.

Showing off business acumen On top of that, as Big Business is increasingly seen as being behind the times, and niche startups are stealing the show, showing off one's business acumen as a SELLSUMER yields personal status.

Providing 'premium obscure' or just plain dirt-cheap SELLSUMERS provide other consumers with 'premium obscure' products and services and experiences—different, hard-to-find, special, vintage, quirky, and/or personalized. Equally important in recession times: unburdened by massive cost structures, some SELLSUMER offerings are dirt-cheap.

Extra cash Oh, and let's face it, most people welcome a bit of extra cash, in bad and good times.

IMPACT
The act of doing business will help SELLSUMERS feel a bit less like string puppets. And the successful ones may even feel superior to behind-the-times corporations. In that sense, it's yet another nail in the coffin for the traditional one-way consumer arena....

Цялата статия може да прочетете на http://www.trendwatching.com/briefing/.

2 коментара:

Анонимен каза...

Ha, tova mnogo dobre se vruzva s edna ot poslednite mi idei da zapochna da si izmisliam disaina i shia sama drehite. Zapochnali sa da se poiaviavat shivashki kursove naokolo! Ah, kak se zavurta koleloto samo ... Nikoga ne sum i mislila, che shivashkata mashina na baba mi shte bude niakoga na moda! :)
Sylviaki

seasons каза...

*THUMBS UP* На върха на тенденциите сме, казвам ти :))))))