събота, 10 май 2008 г.

За найлоновите торбички

Напоследък темата за найлоновите торбички много ме вълнува, т.к. може би чувствам, че поне това мога да направя за околната среда в ежедневието и че си зависи изцяло от мен. През ваканцията бях в Лондон на гости на моя приятелка и с удоволствие забелязах, че тя и нейни приятели наистина си носят торби, с които пазаруват и в самите магазини има надписи, насърчаващи употребата на reusable торби. В големите вериги също се продават такива. А точно преди ваканцията прочетох с удоволствие информация, че има шанс в София да намалее тяхното количество - инициатива на кмета Бойко Борисов... Да видим!

Вчера пък за моя изненада разбрах, че това мислене се разпространява все повече и повече. Ходя често в един супермаркет до офиса и продавачката ме познава. Вчера ме попита: "Ти нали не взимаш торбички?" и една жена от опашката поде темата и обясни, че тя и нейни приятели също не взимат торбички, за да не гледаме найлоните навсякъде из природата, дори и на места, където тя е запазена и не очакваш да ги има. Момичето ни каза, че много клиенти вече не взимат торбички. Явно дойде времето продавачките да не ни гледат странно и неразбиращо...

Nice!

Няма коментари: